Jaké technologie jsou zapojeny v Minsku

Srovnání High-Tech Parku na Kuprevich Street s kalifornským Silicon Valley již není nové. Málokdo však ví, že se Bělorusko může pochlubit dalšími úspěchy, které v žádném případě nejsou horší než americké. Jde o dopravní systémy budoucnosti. Síť je široce diskutována pomalý vývoj hyperloop a bezpilotních vozidel v Americe, které se neobejdou bez skandálů. V Minsku mezitím probíhají práce na zcela novém druhu přepravy – řetězci. Je navržen tak, aby vyřešil mnoho globálních problémů souvisejících s životním prostředím, kolapsem cest, nehodami. A za tím vším jsou technologie String Technologies.

CJSC String Technologies je strojírenská společnost registrovaná v roce 2014. Jeho hlavní činností je vývoj, návrh a konstrukce inovativních dopravních komplexů SkyWay pro organizaci nákladní a osobní dopravy na městských, meziměstských a mezinárodních trasách.

Dopravní komplexy SkyWay jsou kolejová vozidla (unibuses, unicars, unicounts), nadjezdy se zvláštním designem a související infrastruktura (stanice, depa). Přelety SkyWay se skládají z řetězových kolejnic napnutých mezi molami. Strunná kolejnice je souvislý ocelový paprsek, uvnitř kterého je v prostoru vyplněném speciálním materiálem pohlcujícím zvuk uložena svazek napnutých drátů (strun). Z tohoto důvodu se transport nazývá řetězec. Ze stejného důvodu je SkyWay nejúspornější a nejefektivnější možností dopravního nadjezdu. Napětí může výrazně snížit spotřebu materiálu struktury.

V EcoTechnoParku je představeno několik prototypů řetězových transportních systémů – centrum pro inovativní vývoj, demonstrace, testování, výrobu, certifikaci a následné zlepšování technologie. Výstavba tohoto zařízení byla zahájena v roce 2015 na lokalitě o rozloze 35 hektarů poblíž Maryiny Gorky v Minské oblasti.

Další dopravní komplex využívající běloruské technologie se buduje v SAE na území inovačního centra SkyWay v Sharjah – SWIC. Jedná se o výzkumný a výrobní klastr, ve kterém budou představena řešení měst a nákladu SkyWay všech typů: namontované a zavěšené, jednokolejné a dvoukolejné, s flexibilní, polotuhou a tuhou strukturou tratě, zásadně vylepšené a vylepšené. V budoucnu se středisko stane součástí infrastruktury SRTIP – výzkumného a technologického parku Sharjah, jehož je součástí.

Kolejová vozidla představují více než 10 typů vozidel: osobní unibusy, unikony, unibike a uniwind, jakož i nákladní jednotky a unitrans. Liší se od sebe kapacitou a maximální rychlostí cestujících. Například 6-místný vysokorychlostní unibus může zrychlit na 500 km / h, nákladní jednotka, stejně jako ostatní osobní automobily, se pohybuje rychlostí 150 km / h.

Kdo a proč takový transport vytváří? Společnost v Bělorusku a po celém světě má mnoho nenávistí. Kde jsou inovace bez nich? Například, když byla ukázána jedna z prvních parních lokomotiv, lidé byli rozhořčení. Tato technika měla podle jejich názoru způsobit, aby krávy přestaly dávat mléko. Ale železniční doprava se rozvinula. Tak to je tady.

String Technologies rostou a vyvíjejí se. Pro rok 2019 organizační struktura zahrnuje: 86 designových kanceláří, speciální designový a technologický úřad s pilotní výrobou, přes 1000 specialistů různých profilů – inženýrů, návrhářů, návrhářů, návrhářů, technologů, logistiků, stavitelů, ekonomů a dalších.

Majetek společnosti zahrnuje 36 budov a struktur, více než 3 000 kusů strojů a zařízení, nehmotná aktiva v hodnotě 2 miliony 700 tisíc dolarů (software, duševní vlastnictví) a demonstrační a certifikační centrum o rozloze 36 hektarů. Základní kapitál společnosti je 56 milionů USD Je možné, že po takových údajích bude životaschopnost společnosti vyvolávat otázky?

Autorem nápadu SkyWay string transport, předsedou představenstva a generálním konstruktérem společnosti String Technologies CJSC je Anatoly Yunitsky. Realizoval již dva grantové projekty OSN (č. FS-RUS-02-S03 a č. FS-RUS-98-S01), patentoval více než 140 vynálezů, napsal 18 monografií a více než 200 vědeckých prací. Anatolij Eduardovič získal 7 cen, asi 30 diplomů mezinárodních výstav a čestný titul „Rytíř vědy a umění“.

Mnoho projektů pro potenciální zákazníky společnosti CJSC String Technologies je kvůli komerčním tajemstvím utajeno. Některé z nich jsou však stále známy široké veřejnosti. Například 120 kilometrová nákladní cesta mezi hlavním městem Mongolska, Ulánbátarem a ložiskem uhlí v Bagonuru pro přepravu uhlí z těžebních lokalit do ústřední teplárny a elektrárny. Dopravní komplex spojující ostrov Penang se státem Butterworth ve státě Penang v Thajsku a komplexní obchodní projekt v moskevském regionu s cílem vytvořit ekologickou a efektivní infrastrukturu pro organizování dopravních spojení mezi osadami a letišti v regionu.

Klíčovým zaměřením společnosti SkyWay Technologies CJSC je však inovační centrum SkyWay v SAE – SWIC, které, jak jsme již řekli, se stane platformou pro testování a certifikaci nového typu vozidel, jakož i výstavní sál pro Střední východ a celý svět. Vláda Dubaje zde oznámila výstavbu první obchodní trati o délce 15 kilometrů, a tak zahrnula projekt od běloruských vývojářů do oficiálního plánu rozvoje infrastruktury v regionu.

Projekt SkyWay po celém světě podporuje asi 300 tisíc lidí. A toto číslo neustále roste, protože lidé stále více přemýšlejí o škodách, které planeta způsobuje, o tom, jak ji lze vyhladit a jak zachránit lidstvo před dopravním kolapsem, který v blízké budoucnosti hrozí.

Podle společnosti JATO bylo v první polovině roku 2018 na světě prodáno 44 milionů aut, což je o 3,6% více ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Analytici Světové banky odhadují, že v roce 2050 bude na světových silnicích dvakrát tolik aut než dnes. To znamená, že během příštích 30 let se přidá přibližně 1,2 miliardy aut.

Počet nehod se také zvýší o násobek. V roce 2018 již zabili 1,35 milionu obyvatel planety. Pulitzerovo centrum předpovídá, že v roce 2030 se toto číslo ztrojnásobí – až 3,6 milionu obětí ročně. Ti, kteří budou používat dopravu SkyWay, nejsou ohroženi. Nakonec se pohyb zvedne do druhé úrovně, kde je zcela vyloučena kolize s chodci a dalšími vozy. A ovládání se přenáší na inteligentní systémy, které vylučují lidský faktor.

Jízda po městě rychlostí 150 km / h je dalším faktorem, který činí přepravu strun atraktivnější než obvykle. Osobní i nákladní. A na příměstských trasách se unibusy vyvinou až do 500 km / h. To znamená, že vzdálenost z Minska do Moskvy může být pokryta přibližně za 1,5 hodiny namísto 8-9. A to není fantazie, protože unibusy mají jedinečné provozní a aerodynamické vlastnosti.

Ekologickou udržitelnost lze také považovat za malou výhodu dopravy SkyWay. Absence škodlivých výfukových plynů, nízká spotřeba elektřiny, snížení množství půdy potřebné k instalaci podpůrných stožárů, zachování zemědělské půdy a jedinečná řešení pro obnovení plodnosti – to vše dokazuje zcela inovativní přístup společnosti k rozmístění dopravních systémů na planetě. A to je skutečný způsob, jak věnovat pozornost.

UNP 192425076