Pravděpodobně se shodneme na tom, že do prezentace jakéhokoliv produktu patří pěkné fotografie. Platí to napříč všemi kategoriemi zboží i služeb a prezentace nemovitostí není žádnou výjimkou.

Byt či dům si drtivá většina lidí kupuje jednou či jen párkrát za život, kde a v čem bydlet patří k zásadním životním rozhodnutím. Většina z nás přitom chce žít v pěkném a harmonickém prostředí, kde se budeme cítit dobře. Já věřím, že takové prostředí si dokážeme vytvořit prakticky kdekoliv a z čehokoliv. Každá nemovitost v sobě totiž skrývá potenciál, který mám umožní stvořit si domov podle našich představ. Záleží pak už jen na nás, kolik úsilí a prostředků jsme ochotni do realizace svého snu o dokonalém bydlení vložit. Zda tento potenciál necháme ležet ladem, využijeme ho, nebo ho ještě povýšíme.

K čemu slouží fotostaging

 

Podle mě hlavním úkolem prezentace nemovitosti je ukázat právě tento potenciál. Pokud máme nemovitost zařízenou a v dobrém stavu, nejjednodušším řešením je využít fotostaging. Díky fotostagingu lze budoucím majitelům snadno předvést, jak to u nich doma může vypadat a to bez zvláštních úprav – pouhým využitím stávajících prvků a střízlivým dekorováním interiéru. Zájemce tak získá dobrou představu o tom, jak může využít nábytek, který už třeba vlastní, případně co by bylo vhodné nově pořídit.

Moje zkušenost s fotostagingem

 

Já jsem využila služeb profesionálů pro dům v Zakřanech, vzdálených asi dvacet pět kilometrů od Brna. Klasický rodinný dům o čtyřech místnostech s pozemkem směrovaným na jih, kam celý den svítí slunce, ale díky vysokému zděnému plotu nedohlédne žádný zvědavec. Právě tato nemovitost se stala zprostředkovatelem mojí první osobní zkušenosti s fotostagingem v roli zadavatele.

Odosobnění

 

Jako první bylo potřeba zaslat designérce fotografie z domu v běžném stavu. Podle nich si vybrala místnosti k focení a připravila vhodné doplňky a dekorace, které nakombinuje se stávajícím zařízením domu. Při fotostagingu nemovitosti na prodej se odstraní osobní věci stávajících majitelů a nahradí je neutrální doplňky a dekorace. Důvod je prostý – prostor je potřeba co nejvíce odosobnit. Každý z nás máme svůj osobitý styl a vkus, který nemusí ladit se stávajícím stavem interiéru. Cílem je tedy dosáhnout v daných podmínkách co nejvíce neutrálního designu.

Méně je více

 

V návaznosti na předchozí bod pokračuje i další pravidlo pro fotostaging – čím méně věcí ponecháme v místnosti, tím lepší záběr získáme. V čistém prostoru vyniknou jeho přednosti, rozjasní se, začne proudit energie. A to všechno je z fotografie cítit.

Obyčejný foťák ani mobil nestačí

 

Pokud si říkáte, že přece dokážete uklidit, odosobnit a neutrálně nadekorovat nemovitost k focení a ušetříte za profesionální službu, musím vás zklamat. I kdybyste vytvořili v místnosti další expozici IKEA a pak vše krásně nafotili sami obyčejným fotoaparátem (o mobilu ani nemluvě), nedosáhnete výsledku, o který se vám jedná. I já mám digitální zrcadlovku, ze které vypadají moje fotky z dovolené parádně. Fotku jako od profíka z ní ale stejně nikdy nedostanu a obzvláště ne v interiéru. Jednak mi chybí širokoúhlý objektiv, ale hlavně – profesionální fotografie je složená v našem případě z pěti stejných snímků, k nichž každý je vyfocený na jinou expozici. Jedna vrstva tedy zachová a zdůrazní světlo, další naopak tmavé plochy a stíny, ostatní zase něco jiného. Náš foťák ubere světlo, aby zachoval tmavé plochy atd., takže výsledkem je průměrný kompromis. Ano, taky jsem kdysi zkoušela vyladit své interiérové fotky ve Photoshopu. Ale kde nic není, to ani Photoshop nevyčaruje. Pokud nemáte ve zdrojovém obrázku světlo, už ho tam následně nedostanete žádným způsobem.

Zaplatit se vyplatí

 

Práce profesionálů není za pár stovek, ale pokud prezentujete nemovitost za miliony, rozhodně se vyplatí zaplatit za jejich služby. Vynaložené peníze se odrazí na počtu zájemců, které kvalitně prezentovaná nemovitost zaujme, i na rychlosti, s jakou se celý obchod zrealizuje. Pokud jezdíte předvádět zájemcům nemovitost například z Brna do Zakřan, tak se vám investice do kvalitní prezentace, ke které fotostaging rozhodně patří, určitě vyplatí.

Výsledek naší spolupráce

 

 

Líbí se vám tento dům? Bližší informace k možnosti koupě naleznete ZDE.

 

Markéta