Proč pracovat také online

Jako většina lidí jsem jako mladá pilně pracovala pro různé společnosti a věřila, že čím víc zaberu a budu se snažit, tím lépe se budu mít. Neplacené přesčasy byly tehdy normálním jevem, stejně jako třeba dobrovolné brigády, když se ve firmě malovalo nebo probíhal velký úklid. Například jako tzv. account manažer v reklamce jsem neváhala vyrazit brzy ráno na rozjezdy do tiskárny nebo zůstat dlouho po půlnoci při přípravě tendru. Na schůzky s klienty bylo normální jezdit po celé republice. A tak dále. Nevím, jak to s mladými chodí dnes – prý už se jim moc dřít nechce. Po mnoha poctivě odpracovaných letech jsem na tom dneska už stejně. A proto si nemůžu vynachválit možnost pracovat také online.

Více klientů

O tom, že začít působit i online znamená významně rozšířit svou skupinu potenciálních a následně i reálných klientů po celém světě, chápe každý. Už méně z nás však ví, jak zde získat své zákazníky. Strategií existuje mnoho a každému bude fungovat jiná. Jde totiž o to, jaký jsem já sám a o jaké zákazníky stojím. Vyzkoušela jsem spoustu způsobů a pořád experimentuji, protože všechno se vyvíjí a kdo ne, ten stagnuje.

Mému osobnímu nastavení dominuje zodpovědnost a poctivost, což je cítit i z mých aktivit na síti. Díky tomu se ke mně nehrnou velké davy zájemců, ale přitahuji jen ty, kteří tyto kvality hledají a oceňují. S takovými klienty je pak radost pracovat, mají sami zájem a rychle se vytváří vzájemná důvěra.

Pro někoho však může být funkční mnohem odlehčenější strategie – například více hravá, méně informující s akcentem na vzbuzení prvotního zájmu, kdy se cílí na širší publikum. Výsledkem je větší četnost kontaktů, ale je třeba počítat s menší konverzí zájemce na reálného klienta.

Úspora času i nákladů

Zejména pro toho, kdo začíná, bývá nejvíc frustrující, když někomu věnuje svoji energii, čas, pohodlí i finance a z jeho úsilí nevzejde žádaný výsledek. Pár takových schůzek a dost lidí to vzdá.

Já se velmi ráda s lidmi scházím osobně, ale pokud by to obnášelo delší cestování a tedy i více času a nákladů, volím online variantu setkání. Ideální je možnost vidět se navzájem a sdílet obrazovku, v případě potřeby setkání nahrávám a dávám účastníkům k dispozici záznam v soukromém chatu. Poměrně často se mi však stává, že s klientem, který nemá možnost nebo zájem o online hovor, mluvím pouze po telefonu a podklady mu zasílám dodatečně, kam potřebuje.

V minulosti jsem si léta platila pronájem kanceláří a dnes už nedělám ani to. Online setkání není potřeba vést z kanceláře. Není potřeba lpět na nějakých fixních představách, jak může úspěšná prezentace či spolupráce vypadat. Důležité je, aby se všichni zúčastnění cítili v dané situaci komfortně.

Vyšší příjmy

Jestliže znásobíme efekt většího publika a více zákazníků, nižších nákladů a vyšší efektivnosti komunikace, pak nám musí jako výsledek vyjít vyšší příjmy oproti stavu, kdy jsme pracovali pouze offline. Pokud se vám třeba z počátku hned úplně nedaří, pak alespoň nelitujete zbytečně vydaných nákladů i času a nejste demotivovaní pokračovat. A energetické zákony říkají, že kde je akce, dříve či později nastane reakce. V tomto případě vyšší výdělek.

Pasivní příjem

Výraz „pasivní příjem“ mě vždy pobaví, protože je jasné, že z pasivity toho moc nevzejde. Minimálně na začátku každého procesu musí být vyvinuta nějaká akce a činnost, jako když zasadíte pecku a časem vám z ní sám od sebe vyroste strom a dá vám plody. Nebo, když vám vklad v bance – tedy vámi dříve vydělané peníze – již pasivně přináší úroky. Tedy i zde termín „pasivní“ symbolizuje spíše výsledek nějaké vaší činnosti v minulosti, pro který v této chvíli už nemusíte tolik dělat.

Jak vzniká pasivní příjem v referálním síťovém marketingu u mnou doporučovaných společností? Jednoduše předáváte dál to, co umíte, lidem, kteří o to mají zájem. Určitá část klientů totiž pochopí, že jako spolumajitelé společností mohou podpořit rozvoj svých firem, ve kterých mají majetkový podíl a současně přijímat odměny za tuto práci. Jsou to finance, které jiné firmy utrácejí za reklamu, pobočky a personál, který není nijak zvlášť motivován na růstu oné firmy.

Toto pravidlo neplatí u běžných MLM společností. Tam jako partner společnosti pomáháte prodávat produkt firmy a za to obdržíte zaslouženou odměnu. Já se však zabývám prací pro společnosti, kde jsem získala majetkový podíl, jsem jejich spoluvlastníkem, a proto má moje práce hned dvojí dopad:

  • pomáhám zvyšovat hodnotu mého podílu společně s růstem hodnoty celé společnosti
  • dostávám plat za moji činnost podle mojí aktivity, a to v neomezené výši

Pokud své know-how předáte dále svým aktivním partnerům, pomůžete jim s jejich prací formou vedení a mentoringu, zasloužíte si onen žádaný pasivní příjem. Tedy tak zvanou meziprovizi i z jejich práce. Že to není 100% pasivní záležitost, je už nyní jasnější, že? Avšak věřte mi, je to velká pomoc i radost ve vaší vlastní práci, pokud ji milujete.

Diverzifikace rizik

Ještě do roku 2022 jsem se věnovala hlavně činnosti realitního makléře a doporučování mých společností bylo jako takový příležitostný doplněk a přivýdělek. Pak ale nastoupil obrat trendu na realitním trhu, ubývalo koupěschopných klientů jak klesaly reálné mzdy a příjmy, rostly úrokové sazby hypoték… Nemovitostní trh začal zpomalovat a já jsem pocítila nevýhodu zaměření pouze na jednu oblast podnikání. Moje peníze zainvestované do realitních zakázek ve velké míře zmizely a najednou se u mě objevila Cash-flow krize, tedy propad objemu volně dostupných financí. Nic příjemného. Přeorientování se a restrukturalizace mých aktivit zabrala pár měsíců a dnes jsem vděčná, že jsem měla k dispozici další oblasti příjmů, na které stačilo začít se soustředit.

Tomu se říká diverzifikace rizik. Když investujete, nikdy ne na jednu hromádku, ne do jedné společnosti, ne do jediné oblasti. Když podnikáte, je výhodou mít dispozici více produktů, více směrů, více možností.

Moje průběžná finanční stabilita se opírá o několik pilířů:

Příležitost pro partnery

Jak jsem psala výše u pasivního příjmu – svoji práci miluji, a kromě peněz mi přináší i uspokojení a radost. Ráda se potkávám s lidmi online i offline, ráda předávám své znalosti a zkušenosti. Když vidím, jak současné podmínky dopadají na firmy i běžné lidi, jak roste počet bankrotů a insolvencí, jak lidem díky inflaci rychle mizí hodnota jejich úspor v bankách nebo třeba ve slamníku a současně, jak se slétá stále vice supů ve formě podvodných firem a projektů na ty, co nemají zkušenosti… Stále více vnímám vysokou hodnotu mých letitých osobních zkušeností a mojí práce.

Podnikám ve vysoce etickém byznysu, což již bylo prokázáno historií obou společností a projektů od roku 2015 a 2016. Dnes už není pochyb, že se jedná o výjimečné příležitosti dostupné běžným lidem, které pomohou nejen ochránit, ale také zhodnotit jejich úspory. Lidem, kteří dokážou rozpoznat tuto příležitost, měním jejich budoucí život vysoce pozitivním směrem. Náš svět má namířeno do těžkých časů a je potřeba, aby zde byli lidé, co stojí pevně na nohou a budou k dispozici těm ostatním. S dobrým finančním a materiálním zázemím můžeme být svému okolí velmi užiteční.

Pokud to cítíte podobně a chápete provázanost současného dění, neváhejte mě oslovit. Dobro se dá páchat na mnoho způsobů ;-)

Markéta

Připojte se k informačnímu kanálu v super aplikaci Gem Space